9 Dis 2012

Kisah Suami Isteri

Sepasang suami isteri (Yusri dan Lisa) telah terlibat dengan satu kemalangan jalan raya. Yusri tidak tercedera langsung tetapi Lisa telah mengalami cedera parah di bahagian muka. Pipinya telah terseret di atas jalan raya dengan begitu dahsyat.

Semasa di hospital....

Doktor telah memanggil Yusri dan mengatakan bahawa pipi isterinya perlu ditampal. Namun begitu, kulit Lisa tidak boleh diambil kerana badannya terlalu kurus. Yusri kemudiannya meng'offer'kan kulitnya untuk menggantikan kulit pipi lisa. Doktor bersetuju dan mengatakan kulit bontotnya adalah yang paling sesuai. Yusri telah berjanji kepada lisa bahawa dia akan merahsiakan perkara tersebut.

Beberapa minggu kemudian, mereka telah sembuh sepenuhnya dan dibenarkan keluar dari hospital. Pembedahan yang dijalankan berjalan dengan sempurna hinggakan wajah Lisa kelihatan lebih ayu daripada biasa. Ramai rakan- rakan lisa yang memuji kecantikannya. lisa dan yusri berasa amat gembira.

Beberapa tahun kemudian, Yusri dan Lisa duduk berehat di anjung rumah. mereka duduk berbual sambil menghirup udara nyaman. lisa kemudiannya berkata, "abang,,time kasih ye atas bantuan abang,,lisa rase bersyukur dan tak tau macam mane lagi nak berterime kasih kat abang..."

Yusri kemudiannye berkate.."alah ayang ney,,jangan la pikir pasal bende tu lagi,,abang rase macam da dapat sume terima kasih dari ayang tiap kali abang tengok mak ayang cium pipi ayang...."

4 ulasan:

Post Terkini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...